27/05/2013

Time to workout

Toivottavasti teillä oli rentouttava viikonloppu! Omalta osaltani se meni pitkälti treenauksen parissa ja terveellisesti herkutellen. Lauantaina lukaisin myös Miika Nousiaisen Metsäjätin, joka oli ihan huippu! Sitä ennen vedin kunnon rääkkitreenit salilla ja tuli käytyä läpi koko keho käsivarsista jalkoihin. Tässä postauksessa on tarkoitus jakaa hieman kokemuksia omista treenitavoitteistani ja terveelliseen ruokavalioon liittyvistä seikoista. Alkuun siis muutama sana treenauksesta. Olen itse suunnitellut uuden saliohjelmani ja teen tällä hetkellä koko kehon treenin kuntopiiri-tyylisesti noin 3 kertaa viikossa. Salitreenin tueksi harrastan juoksemista, kesäisin myöskin vesijuoksua, ja suunnitteilla on myös pidempien pyörälenkkien tekeminen, kunhan säät sen sallivat. Syksymmällä pyrkimykseni olisi nostaa salikäyntejä neljään/vko. Samalla tarkoitus olisi noudattaa treeniohjelmaa kaksijakoisesti ja saada treenistä näin enemmän tehoja irti.


Liikunnan ja ruokavalion suhteen omat tavoitteeni ovat tällä hetkellä kehon kiinteytys, kestävyyskunnon lisääminen ja terveellisen ruokavalion säännöllinen noudattaminen. Varmasti moni teistä lukijoista tämän jo tiesikin, mutta mielestäni yksi älyttömän hyvä motivaattori terveellisempään elämäntapaan on maksuton Kiloklubi, johon kuka tahansa voi rekisteröityä. Sivustolla voi helposti seurata omaa edistymistään ja syöttää pävittäiset ruokailut ja liikuntamäärät. Ohjelma laskee ravinnon kautta saadut kalorit ja liikunnalla kulutetut vastaavat kalorimäärät. Ohjelma antaa myös suosituksia esimerkiksi viikottaisen liikunnan määrästä ja päivän energiansaannista. Älyttömän hyvä on myös ohjelman laskema energiaravintoainejakauma päivän aikana nautitusta ruuasta. Siitä on helppo nopeasti silmäillä, kuinka paljon proteiinia, rasvaa ja hiilihydraatteja on tullut suhteessa päivän kokonaissaantiin nautittua.

Kiloklubissa omaa editystä ja asetettuihin tavoitteisiin pääsemistä voi seurata asettamalla nykyisen painonsa ja tavoitepainonsa ja ohjelma laskee valmiiksi, kuinka kauan tavoitteeseen pääsy vie. Ei tietenkään kannata liikaa tuijottaa pelkkää painoa, sillä lihasten kasvaessa myös paino saattaa pitkään pysytellä tasaisissa lukemissa tai jonkin verran nousta. Kannattaa tarkailla siis myös vyörärönympäryksen muutoksia ja vaatteista kehon kiinteytymisen näkee selkeimmin :) Proteiinirikas vhh-ruokavalio yhdistettynä kasvatettuihin liikuntamääriin tukee myös lihasten kasvua ja rasvanpolttoa. Salilla rasvanpolttoon soveltuu erinomaisesti kunnon spurtti juoksumatolla ennen lihaskuntotreenia tai salivapaina päivinä kävelylenkki ulkosalla tyhjään vatsaan heti aamusta.



Jos teillä on hyviä vinkkejä jaksamista buustaviin treenibiiseihin, niin otan enemmän kuin mielelläni vinkkejä vastaan! Tällä hetkellä soittimessani raikaa usein sopivan aggressiivisesti juoksua hyvin rytmittävä Scooter, haha :D

Kuulemisiin,
xoxo Laura
SHARE:

26/05/2013

HERKULLISET BANAANILETUT JA MANSIKKASMOOTHIE



Taidan tulla vähän jälkijunassa monissa blogeissa velloneen banaanilettuvillityksen suhteen, mutta koska blogini käsittelee itselleni hyvin tärkeitä aiheita - terveellistä ruokavaliota ja hyviksi havaittuja reseptejä  - halusin ehdottomasti testata lettusia itsekin. Löysin Liemessä-blogin kautta tosi simppelin reseptin banaanilettujen tekoon: ei tarvita muuta kuin kananmunia, banaaneja ja voita paistamiseen. Paistamisessa voi on mahdollista korvata kookosöljyllä, jolloin letuissa maistuu herkullinen kookoksen ja banaanin yhdistelmä, nam!




BANAANILETUT

(kahdelle)

2 banaania
2 kananmunaa
voita tai kookosöljyä paistamiseen

***


Kuori banaanit ja pilko kulhoon pieninä paloina. Soseuta joko käsin (itse käytin lusikkaa ja haarukkaa apuna) tai tehosekottimessa sopivan hienoksi massaksi. Lisää joukkoon kaksi kananmunaa ja sekoita. Kuumenna pannu, lisää voita tai kookosöljyä pannulle ja paista lettuja molemmin puolin muutaman minuutin ajan, kunnes ne ovat kullanruskean sävyisiä. Kannattaa ensin kuumentaa pannu kunnolla kuumaksi ja sen jälkeen paistella lettuja hieman maltillisemmassa lämpötilassa, jotta ne eivät pala pinnalta.

Lettutaikinaan voi lisätä halutessaan esimerkiksi vaniljaa tai kardemummaa. Valmiiden lettujen kanssa voi nauttia ripauksen hunajaa, tuoreita marjoja, rahkaa tai maustamatonta kermavaahtoa.




Lettujen kanssa nautitimme kahvia ja mansikkasmoothieta. Olipa ihana käydä heti aamusta juoksemassa puolen tunnin kunnon rasvanpolttolenkki tyhjään vatsaan. Illalla suuntaan vielä salille tekemään treenin uuden saliohjelmani mukaan. Olin muuten aika puhki eilen 1,5 h salipuristuksen jälkeen ja jalat tärisivät vielä pukuhuoneessakin eli taatusti tuli huhkittua tehokkaasti! :D Vähähiilihydraattinen mansikkasmoothie sopii muuten erittäin hyvin myös palautusjuomaksi treenin jälkeen ja ohje tulee tässä:



MANSIKKASMOOTHIE

(kahdelle)

200 g pakastemansikoita
250 g maitorahkaa (esim. Ehrmann 0,2 %)
1 dl maustamatonta luonnonjogurttia

***

Laita jäiset mansikat ja muut aineet tehosekoittimeen ja anna sekoittua tasaiseksi massaksi. Lisää halutetessasi esim. vaniljatangon siemeniä, macaa, MSM-jauhetta, heraproteiinia tai neitsytkookosöljyä ja anna sekoittua vielä hetki. Nauti heti! 





Tällaisia herkkuja siis tälle kertaa, suosittelen kokeilemaan! Varoitus vielä tähän loppuun, että molemmat saattavat koukuttaa pahasti :)


xoxo Laura

SHARE:

24/05/2013

Cannes Film Festival 2013: Best dressed beauties

Cannesin elokuvafestivaalit ovat jälleen tänä vuonna olleet täydessä vauhdissa ja houkutelleet paikalle lähes kaikki eturivin näyttelijät, tuottajat, supermallit ja muut tähtöset. Tänä vuonna naisten edustusasut on ollut erityisen upeita ja näistä kokonaisuuksista kannattaa ottaa mallia myös omaan juhlapukeutumiseen!


Punaisella matolla on nähty erityisen paljon hempeitä vaaleita sävyjä ja niiden vastapainona trendikästä metallinkiiltoa, kirkkaan keltaista ja limenvihreää. Huippumalli Petra Nemcova kantoi yhtä festivaalien kuvatuinta asukokonaisuutta, jossa hopeinen metallipinkki yhdistyi herkkään sifonkiin. Kerrassaan upeaa!


Joan Smalls näyttää tyrmäävältä pitsisessä asukokonaisuudessaan, jossa on syvään uurrettu kaula-aukko. Erittäin syvät kaula-aukot ovatkin olleet tänä vuonna monen tähtösen valinta, sillä ne korostavat upeasti kaunista dekolteeta ja tuovat kasvot hyvin esille. Pitkät, rennosti laineille kiharretut hiukset sopivat tähän tyyliin täydellisesti.



Upea Victoria's Secret -malli Alessandra Ambrosio näytti modernilta merenneidolta hopeanharmaassa mekossaan. Huomaa myös Alessandran kissamaiset sumusilmät ja matchaavat korut ja tyyliin sointuva kynsilakan sävy!



Sharon Stonea ei uskoisi millään ikäisekseen tässä sähkönsinisessä, paljetein koristellussa asukokonaisuudessa, joka tuo Sharonin treenatut käsivattey hyvin esille. Syvään uurrettu kaula-aukko saa parikseen kauniit hopeakorut, jotka tekevät kokonaisuudesta juhlavamman ja hieman hillitymmän.



Cannesissa esitellyissä asukokonaisuuksissa nähtiin paljon yksityiskohtia ja tänä vuonna kampauksiin oli panostettu todella paljon. Sileät ja kiiltävät, päätä myötäilevät pitkät hiukset olivat monen tähden valinta ja näyttivät erittäin moderneilta ja huolitelluilta. Myös Cheryl Colen kaunis lettikampaus ja Nicole Kidmanin upea siloitettu poninhäntä toimivat loistavasti. Naisellista pitsiä nähtiin todella monen kaunottaren yllä ja leikkaukset olivat tänä vuonna rohkean uskaliaita, mutta kuitenkin hyvän maun puolella. Kerrassaan upeaa! Itseäni inspiroivat erityisesti kauniit vaaleat sävyt ja näyttävät yksityiskohdat, kuten dramaattinen meikki ja näyttävät korut.

photos alla over web

Loistokasta perjantaita!
xoxo Laura
SHARE:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template Created by pipdig